REFUND AND RETURNS POLICY

Yleistä verkkokaupasta

Verkkokaupan tuotteita myy  Muoto2 (Muototuote Oy), y-tunnus 2320742-6. Toimitamme verkkokaupan tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille ja yrityksille Suomeen, ei kuitenkaan Ahvenanmaalle. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Ostaminen verkkokaupastamme tapahtuu näin: poimi haluamasi tuotteet ostoskoriin, ja poimittuasi haluamasi tuotteet ostoskoriin voit ostoskorissa lisätä yksittäisten tuotteiden määriä ja poistaa tuotteita. Tilauksesi toimituskulut näet täytettyäsi huolellisesti tilauksesi toimitukseen tarvittavat tiedot. 

Maksettuasi ostoksesi, valitse verkkopankissa ”palaa myyjän palveluun”. Tilauksestasi saat tilausvahvistuksen sähköpostiisi, mikäli olet ilmoittanut sähköpostiosoitteen tilauksen yhteydessä. Talleta se omaan käyttöösi.

Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2 Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com

Pankkimaksut

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet joko pankkien tarjoamiin eBanking-rajapintoihin tai open banking-rajapintoihin pohjautuen. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Paytrail Oyj, me välitämme maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

Luottokorttimaksut

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, Mastercard-, Debit Mastercard – ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, Mastercard SecureCode – ja American Express SafeKey -todentamispalvelut. 

Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella, eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Mobiilimaksutavat

Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay ja Siirto ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa. 

Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa. Apple Pay on Apple-laitteessa toimiva palvelu, jolla voi maksaa ostoksia laitteeseen liitetyltä maksukortilta.

Pivo
Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla.
Pivon käyttöehdot

MobilePay
Ehdot ovat tarjolla MobilePayn sivuilla.
MobilePayn ehdot

Siirto
Siirto-maksuihin sovellettavat ehdot:
OP:n yleiset euromaksuehdot (.pdf)
Siirto-palvelun käyttöehdot Nordealla (.pdf)

Apple Pay
Käyttöehdot ovat tarjolla Applen sivuilla.
Apple Payn käyttöehdot

Lasku- ja osamaksupalvelut

Lasku- ja osamaksupalveluita Paytrailin kautta tarjoavat OP, Walley, Jousto ja AfterPay. Walley tarjoaa lasku- ja osamaksuvaihtoehdon myös yritysasiakkaille.

Luethan vielä rahoitusyhtiökohtaiset tarkemmat ehdot, jotka näet hyväksyessäsi maksun. Kun hyväksyt maksun, hyväksyt samalla rahoitusyhtiön ehdot.

Walley
Walleyn yleiset lasku- ja erämaksuehdot yrityksille (.pdf)
Walleyn yleiset lasku-, tililuotto ja erämaksuehdot (.pdf)
Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot (.pdf)
Lue lisää: walley.fi

Jousto
Jousto-tuoteseloste (.pdf)
Lue lisää: jousto.com

OP Lasku
OP Laskun kuluttajaehdot (.pdf)
OP Laskun tuoteseloste kauppiaalle (.pdf)
Lue lisää: op.fi

AfterPay
Lue lisää: afterpay.fi

Maksutavat kopioitu Paytrailin vastaavalta sivulta: https://www.paytrail.com/kuluttaja/maksupalveluehdot

Toimitusaika

Lähetämme pääsääntöisesti verkkokaupastamme tehdyt tilaukset 2-8 viikon kuluessa. Mikäli toimitusaika on pidempi, ilmoitamme siitä välittömästi tilauksen saatuamme. Sisustustuotteiden toimitusaika on normaalisti lyhyempi.

Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan tuotteiden sivuilla.

Toimitustapa ja toimituskulut

Toimitukseen on valittavissa Matkahuollon toimitustavat. Saatavilla olevat toimitustavat voivat vaihdella tilatusta tuotteesta riippuen. 

Vaihto- ja palautusehdot

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Jos tuote on vioittunut veloitamme siitä aiheutuneet kulut.

Mittatilauskalusteilla ei ole palautusoikeutta. 

Asiakas vastaa palautettavien tuotteiden palautuksesta aiheutuvat kulut. Tuote on pakattava palautusta varten kunnolla niin, ettei se pääse vioittumaan kuljetuksessa. Jos palautat kaikki tilaamasi tuotteet, hyvitämme myös postikulut tilauksestasi.

Noutamaton lähetys

Lähetyksen noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin tilauksen palauttaminen. Jos tilaus palautuu meille noutamattomana, palautamme automaattisesti rahat tilatuista tuotteista, pl. postikulut. Emme siis palauta postikuluja noutamattomille tilauksille. 

Pelkkä tuotteen palauttaminen tai noutamatta jättäminen ilman erillistä peruuttamista koskevaa ilmoitusta ei riitä. Asiakkaan vastuulla on tarvittaessa näyttää, että ilmoitus kaupan perumisesta tai tuotteen palautuksesta on tehty.

Jos tilaus on tehty postikuluitta, vähennämme palautuksesta 6,90 eur lähetyskulun korvaukseksi noutamattomasta lähetyksestä meille aiheutuvista kuluista.

Emme lähetä noutamattomia tilauksia uudelleen, tässä tapauksessa voit tehdä uuden tilauksen jos haluat vastaanottaa tilauksen.

Huomioithan Matkahuollon säilytys- ja aukioloajat, emme vastaa noutamattomista paketeista asiakkaan estyttyä niitä noutamasta.

Otathan aina ensin yhteyttä asiakaspalveluumme info@muoto2.fi, ennen tuotteen palauttamista, saat meiltä ohjeet palautusta varten.

Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot:

• asiakasnumerosi, nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi
• pankkitilinumerosi
• sekä kopio tilausvahvistuksesta

Palautusosoite

Muoto2
Ilmarisentie 24
15200 Lahti

Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan suoraan tilillesi palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen. Sinun on pystyttävä osoittamaan esim. palautuskuitilla tai muulla tavoin, että olet lähettänyt tuotteen takaisin.

Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen info@muoto2.fi

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio.

Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Muoto2 käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.

Muoto2 sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmannelle osapuolelle.